Un esmorzar sostenible i divers que uneix alumnat, mestres i famílies de l'Escola Prim
El taller tanca un any d’activitats dedicades a l’alimentació sostenible, un projecte educatiu que ha posat en marxa l’escola i Antígona Processos Participatius amb el suport del programa “Impulsem el que fas”.
Durant tot un any, l’alumnat de l’Escola Prim del barri del Besòs-Maresme ha organitzat una sèrie d’activitats sobre alimentació sostenible per educar l’alumnat sobre l’impacte que les seves eleccions alimentàries tenen en la salut personal i en el planeta. Com a cloenda d’aquest programa d’activitats, el passat 30 de maig nens i nenes de tots els cursos, mestres i algunes famílies van preparar i menjar un esmorzar sostenible elaborat amb productes de diferents procedències.
L’esmorzar va ser un gran èxit. Tota la comunitat educativa va gaudir d’una varietat de plats nutritius, com fruites i verdures fresques, cereals integrals i fonts de proteïnes vegetals. Entre d’altres, s’hi podia trobar ‘ladoos’, unes boletes de pastanaga dolces de l’Índia que acompanyen totes les celebracions i festes del país asiàtic, brotxetes de fruita, creps amb fruits secs i mel i també, tota mena d’entrepans saludables.
Diversitat de sabors i cultures
“L’Escola Prim és un centre molt emblemàtic en el que hi estan representats la diversitat de cultures que viuen al barri. Per aquest motiu els ingredients que hem proposat per aquest taller havien de contemplar aquesta diversitat de sabors i cultures que conviuen tant en la comunitat educativa, com en el barri”, explica Lucrecia Olivari d’Antígona Processos Participatius, una entitat que des de fa anys té en marxa diferents projectes per aconseguir una alimentació més sana, justa i sostenible al barri del Besòs-Maresme, i que han estat cofinançats per l’Ajuntament de Barcelona a través de diferents convocatòries d'”Impulsem el que Fas” de Barcelona Activa.
Un projecte educatiu amb continuïtat
Una de les iniciatives que s’ha impulsat des d’Antígona i que ha rebut el suport d’aquests ajuts és precisament el projecte educatiu que s’ha estat duent a terme des de fa alguns cursos amb l’Escola Prim i que, enguany, s’ha materialitzat amb l’organització de diferents tallers al voltant de les necessitats i els interessos que anaven sorgint i en els que ha intervingut activament i directament tot l’equip educatiu.
Segons Maria Eugènia Gómez, la directora de l’escola, “l’activitat d’avui és un final de tots els tallers anteriors tenint en compte els conceptes desenvolupats anteriorment. A més, el fet de tenir tota la comunitat educativa, infants, mestres i famílies, aprenent plegades, és un gran valor afegit”.